villa voice

Ontwikkeling logo, huisstijl en website.

villa voice kinderkoor

Villa Voice kinderkoor bestaat sinds 2015 dus waren er al diverse uitingen als flyers en posters en op social media. Dit zag er leuk uit en was met enthousiasme gemaakt maar er was niet één stijl. Dit gaat ten koste van de herkenbaarheid. Een herkenbare frisse nieuwe stijl oogt professioneel en neemt mogelijke twijfels weg voor ouders die lessen voor hun kind overwegen en enthousiasmeert de kinderen die er lessen volgen.


Het tweede doel was om een serie middelen te ontwikkelen die direct bijdragen aan het aantal aanmeldingen voor de lessen die starten in september.

 

 

 

 

 

 

 

nieuw logo, nieuwe huisstijl

Samen met de klant ben ik een zoektocht gestart naar wat die stijl moet zijn. We hebben de sterkste onderdelen uit bestaande uitingen zoals beelden, lettertypen en kleuren uit bestaande uitingen geanalyseerd en geadopteerd als basis voor de nieuwe huisstijl.

 

Samen met de klant ben ik een zoektocht gestart naar wat die stijl moet zijn.

 

Hiermee ben ik aan de slag gegaan en heb ik samen met de klant keuzes gemaakt voor een logo, beeldstijl en vormentaal wat uiteindelijk resulteerde in een handboek dat als leidraad dient voor de verdere ontwikkeling van middelen.

Logo

Het nieuwe logo staat alsof het met een vlotte penseel- of penbeweging is neergezet. Door de opstelling lijkt het logo te lachen wat past bij de emotie van het kinderkoor en de pay off "Van zingen word je blij". De handjes vormen samen het dubbel 'V' symbool wat uiteraard voor Villa Voice staat. Dit komt ook terug in het gekozen beeld.

 

 

Social Media

De tekst kinderkoor staat in een ander lettertype. Dit lettertype is gekozen voor de herkenbaarheid (en online beschikbaarheid) voor social media. De klant kan Facebook en Instagram posts nu zelf maken met dat lettertype.

 

 

 

 

Poster

De vormgeving straalt plezier en vrolijkheid uit. Zoals je in deze voorbeelden ziet heeft het maar één overtuigende boodschap. Clean en de juiste volgorde en grootte van elementen bepalen hier het succes.

 

Het doel van een goede poster is;
1. opvallen 2. communiceren 3. werven.

 

Behalve als je een ontwerper bent loop je niet de stad in om posters te kijken. Een poster moet in het voorbijgaan dus opvallen en van enige afstand leesbaar zijn. De foto van het jongetje trekt direct de aandacht waarna de boodschap snel gelezen is. Het aanbod in de ster, de afzender (logo) en het aanmeldproces volgen als laatste waardoor je ogen over de poster geleid worden. Op de poster dus geen plaats voor extra informatie als lestijden, kosten en dergelijke. Slechts een verwijzing naar de website en social media.

 

 

flyer

Wat voor de poster geldt, geldt ook voor de flyer. Je hebt slecht enkele ogenblikken om op te vallen. Wanneer de aandacht eenmaal gevestigd is heb je tijd om je boodschap overtuigend en bondig over te brengen.

 

Bij de flyer heb je dan ook nog een achterkant om te informeren.

 

Op de achterkant is plaats om praktische zaken te informeren. Om wel wervend af te sluiten en nog eens naar het aanmelden te verwijzen.

 

 

 

tijdelijke website

Terwijl de nieuwe website nu in ontwikkeling is. Staat deze website op het domein. Ondanks dat de website in een paar uur is opgezet is deze toch volledig responsive. Met een uitgebreid aanmeldformulier dat aanmeldingen kant en klaar aflevert in de mailbox van de klant.

 

Grote kans dat bezoekers de poster, flyer of iets op social media hebben gezien en zo besluiten de site te bezoeken Ze komen dan op een website met dezelfde vormgeving. Deze laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Alles staat er op een heldere en logische manier op. Informatief en wervend!

 

 

De tijdelijke website.

terug naar mijn werk

ook een nieuw logo of website?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Ik streef altijd naar heldere, functionele en gebruiksvriendelijke oplossingen die écht werken voor jouw organisatie, product of dienst. Neem contact op via de onderstaande button en gaan we aan de slag voor jouw logo, huisstijl of responsive website.

 

 

vraag naar de mogelijkheden